Thess Boberg

Svenska Toner

Publicerad 2013-01-30 18:46:11 i Music Mitt Strå,

Sedan Melissa Horn släppte sitt debut album 2008, har jag då och då perioder då jag bara lyssnar på svensk musik. Nu har jag en sådan. Det blir mycket Melissa Horn, Carolina Wallin Pérez, Ted Gärdestad, Cornelis, med flera. Det är inte så mycket nytt jag lyssnar på, och när det väl kommer en hyfsat ny låt byter jag till typ Balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind. 
 
Jag vet inte vad det är med svensk musik, men det är så rogivande och mysigt att lyssna på det. Jag mår bra av svensk musik helt enkelt. Ett album jag kan lyssna på om och om igen är Melissa Horns Långa nätter (2008). Alla, och då menar jag ALLA låtar är så otroligt fina och mysiga och jag kan inte tröttna på dem.
 
Musik är ett så fantastiskt estetiskt uttryck. Musik kan beröra en på så många olika sätt.
Musik är underbart.
Musik är magi.
Musik är kärlek.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela