Thess Boberg

Jag Duger Och Jag Kan!

Publicerad 2013-01-28 15:15:15 i Visdomsord, Åsikter,

Imorse kom jag på att jag är väldigt glad över att jag är jag. 
Ibland kan jag se mig i spegeln. Jag ser min ganka oproportionerliga kropp som är fylld med operationsärr. Jag har ojämn bröstkorg. Ett ben som är längre än det andra, vilket gör att midjan är lite ojämn. Och jag har många operationsärr. Fem ärr som är längre än 5cm. Åtta stick-, dränage- och titthål. Jag tycker att jag ser ganska rolig ut, men sedan blir jag glad och stolt. Alla dessa saker är ett bevis för att jag faktiskt har gått igenom fyra operationer, det är inte bara mardrömmar. Att jag tagit mig igenom detta, plus perioder av dålig självkänsla och ätstörningar har gjort mig så enormt stark och trygg med mig själv. 
 
Mina tips är:
- intala dig själv att du duger precis som du är, och inte bara det, du är fantastisk!
- skaffa en "Jag-är-bra-bok" som du skriver positiva saker om dig själv, varje dag.
- våga säga NEJ. Om du verkligen inte vill gå på en viss fest, säg nej.
- våga säga JA. Är du en person som ofta avböjer till saker, testa att säga JA, det kan få dig att må bättre.
- skratta varje dag!
- våga vara dig själv.
- stå för det du tycker.
- var ärlig, både mot andra och DIG själv
 
ALLA förtjänar att ha en bra självkänsla, även DU!
 

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2013-01-28 17:42:16

Kloka ord gumman! ja du har haft en tuff resa, men det är den som gör att du är du och,du är stark. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela