Thess Boberg

Förkylning

Publicerad 2013-02-12 15:17:59 i Allting&Ingeting, Kära Dagbok,

I söndags kände jag att jag började få ont i halsen, senare under kvällen fick jag feber. Alex lyckades smitta mig, DAMN! Så jag gick och lade mig redan runt 20-tiden. 
Igår när jag vaknade hade jag 39,3 graders feber, så jag valde att stanna hemma från skolan. Men jag bestämde mig också för att jag var piggare och att jag mådde bättre än vad jag faktiskt gjorde. Jag stod vid skrivaren och skannade in en bok, vilket tog tid, jag fick stå där i drygt en timme. Jag envisades med att sitta upp i soffan istället för att ligga ner. 
Jag hällde i mig vatten och te hela dagen lång. På kvällen hade febern sjunkit till 37,9 grader. Jag gick och lade mig strax före 21.
När jag vaknade imorse mådde jag bra igen. Visst, halsen kliade i morse, men det är borta nu, så nu är det bara rinnsnuvan kvar. Febern är helt borta. 
Men jag tror faktiskt på det här att man kan påverka sin hälsa genom tanken. Om jag tänker att jag är jättesjuk, ja då kommer jag säkerligen vara sjuk längre. Om jag däremot tänker att jag mår bättre, så tror jag faktiskt att jag blir frisk snabbare. Om jag dessutom tänker att mycket vatten och mycket frukt är en jävla bra medicin mot förkylning, så kommer detta att påskynda processen. Det är lite som placeboeffekten. Den tror jag på.
 
Dagen tips (som jag även tror hjälper mot en del sjukdomar):
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela