Thess Boberg

Godkänd

Publicerad 2012-05-05 09:49:53 i Allting&Ingeting,

Asså, jag är ju knäpp. Igår gick jag in på studentportalen och då såg jag att jag hade blivit godkänd på salstentan. Min tanke då var inte "YES! Jag klarade det!", med tanke på att jag var osäker på om jag verkligen skulle göra det så borde ju det varit min första tanke, men jag tänkte "FAN! Jag hatar att få G, varför kunde jag inte få ett jävla VG för?!". Det är stört, men det är väl en gammal vana från gymnasietiden. Fast då var ett G som ett IG, ett VG som ett G, och MVG var det jag skulle ha, inget annat var acceptabelt. Då blev jag missnöjd för ett VG. 
Jag försöker att tänka att när jag söker jobb så kommer de inte kolla om jag har fått VG eller G, de kollar ju bara om jag har fått min utbildning, så jag behöver ju inte få VG. Men det är svårt att inte falla in i de gamla banorna.

Nej, nog med struntprat. Nu måste jag plugga!

Ha de! Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela