Thess Boberg

Jag Måste Få Skriva Av Mig!

Publicerad 2012-01-25 21:28:34 i Åsikter,

Tänk vad jag tänker mycket när jag duschar. Duschen är en plats som är jättebra för mina tankar. 
Just ikväll så märkte jag att jag blev irriterad över vissa saker som jag har läst under den här kursen. Nu har jag läst mycket om de yngre barnens läroplans historia. Och jag har läst så mycket hemska grejer.

När barnen var 2-6 år gick de i småbarnsskola och det var som en skola (1830-talet). De hade undervisning. Seriöst, undervisning för barn som är två år. Senare visade det sig att dessa barn blev tröga och hade mycket svårare i skolan än de som inte gått småbarnsskola. Och vilka var det som hade råd att lämna sina barn till småbarnsskola?
Vidare... Under mellankrigstiden var det nativitetskris, alltså det behövdes fler barn, men bara av den "goda kvaliteten". Alltså var det "olämpliga" personer som inte fick skaffa barn och de steriliserades mot sin vilja. Undra vilka det var som ansågs vara "olämpliga"? Jag har verkligen ingen aning! (Ja, jag är ironisk)
I skolorna på den här tiden pratade man mycket om det borgliga- och kristnahemmet. För som sagt, vilka var det som hade råd att lämna sina barn till småbarnsskolorna? Seriöst, jag har ingen som helst aning! (Ja, jag är fortfarande ironisk)
Och så har vi dagens läge. Kommunhusen består av måååånga "chefer". Det är chefer hit och chefer dit, itsället för ansvariga personer. Nej, nu ska det vara chefstitlar. Vad inneber chefstitlar? Jo, högre löner. Hur många är det inte som jobbar på kommunhusen idag? Sedan kan vi titta ut på fältet, jag tänker på de som tar hand om de sjuka, de äldre och barnen. Det blir mindre personal och mindre timmar. Det blir tyngre och tyngre arbete.
BTW, vilka (förutom höginkomsttagarna) märkte av den sänkta skatten?
För er som är lite tröga så blir jag lite smått irriterad på det blåa blocket. Jag förstår inte hur man har mage att ta från de fattiga och ge till de som redan är rika. För det är faktiskt vad de gör. Vilka är det som får ut något av den sänkta skatten och alla andra "positiva" saker som alliansen säger att de ska göra? Jo, det är just höginkomsttagarna. Vilka är det som blir lidande, jo det är låginkomsttagarna.
Jag är stolt över att säga att jag aldrig har och kommer aldrig att rösta moderaterna!
Visst idag finns det inte något parti som passar mig i smaken, men det skulle aldrig falla mig in att rösta på sådanna som inte vill något annat än gynna de som redan är rika.

Tack för mig!
Ha de! Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela