Thess Boberg

The Rum Diary

Publicerad 2012-01-31 22:11:01 i Låt Filmen Rulla,

Som jag sa i det tidigare inlägget har jag kollat på The Rum Diary. Den var bra, den som var roligast var faktiskt Giovanni Ribisi. Och även fast Johnnys roll kanske inte var speciellt rolig så kan jag inte låta bli att älska honom i denna film också. Det är ju ändå Johnny, han gör ju trots allt ett jäkla bra jobb.

Johnny spelar den amerikanske journalisten, Kemp. Han börjar frilansa för en tidning i Puerto Rico och det blir kanske inte som han har tänkt sig.

Mycket mer än så vill jag inte säga. Det är lite udda humor, men den är rolig och bra på sitt sätt.



Warrior

Den här filmen delade jag upp i tre delar, men jag tycker ändå att den var bra. Jag tyckte vissa saker var jättehemska. Man var orolig för hur det skulle gå. En bra dramafilm. På IMDb hade de skrivit action som första genre, men jag skulle vilja ha drama som första genre. Det var mer drama än action, visst det var mycket blod just under matcherna, men det räknar inte jag som action.

Tommy kommer hem till sin föredetta alkoholiserade pappa och ber honom att börja träna honom inför en stor MMA match. Vad han inte vet är att hans storebror, som han inte har träffat på flera år, också tränar inför detta.

Som sagt, jag tyckte om den här filmen. MEN! Om man ska se den får man inte förvänta sig en massa action, för den "action" som kommer i denna film är just matcherna. Det är en bra dramafilm, den är tragisk, det kom några tårar, så jo, jag blev berörd.
Ja, en grej också! De har redigerat bilden (vilket de alltid gör), så Joel är inte sådär vältränad! Något jag noterade bara..


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela