Thess Boberg

Plugghjärnan Har Kommit Igång

Publicerad 2012-01-23 19:40:14 i Kära Dagbok,

Igår var jag trött runt 4 tiden. Sedan piggnade jag till runt 7-8 någon gång, så då pluggade jag.
Det här kommer låta sjukt, men det var faktiskt jätteroligt med instuderingsfrågor! Jag kom in i sådant jäkla flyt. När jag var färdig med frågorna (de jag kunde göra dvs) fortsatte jag läsa en bok om vardagsperspektiv. Jag läste och jag läste. Hokus Pokus! Så var klockan 23.30! Ojdå, jag kanske borde sova nu. Fixade lite småsaker så jag somnade nog någon gång efter 12 slaget.
5.30 ringde alarmet, dags att vakna!
8.15 dags för dagens föreläsning.
10.00 skoldagen är slut, så jag går upp till skolans bibliotek och gör färdigt en till instuderingsfråga (den här boken får man nämligen inte låna och jag har inte köpt den, än)
11.40 sitter jag på bussen påväg hem.
13.00 hemma i Grillby. Jag drar på mig mjukisbyxor och käkar lite fil och flingor, sedan går jag igenom några skolsaker medans jag väntar på att posten ska komma.
Runt 14-tiden kommer posten och jag kan äntligen börja läsa De yngre barnens läroplanshistoria. Boken är seg, jävligt seg. Och jag börjar bli sjukt trött.
15.30 är så jäkla trött! Går ner och tar en dusch och inser att jag har varit vaken i 10 timmar redan nu. Inte illa. Inte heller så konstigt att jag börjar bli trött.
16.30 MAT!!
17.00 KAFFE!! Ja, jag har börjat dricka kaffe igen. När jag och mamma var till Erikslund för ett bra tag sedan tog jag en latte macchiato och då insåg jag hur mycket jag hade saknat att ta en kaffe. Så nu är jag en plugghäst som dricker kaffe (dock inte svartkaffe!)
19.30 En liten paus från pluggandet. Packar väskan med mera.

Jag ska försöka släcka vid 22-tiden, men jag tror fan inte att jag kommer att lyckas med det ikväll heller.
Imorgon har jag seminarium 9.15-12.00. Sedan ska jag gå och köpa ännu en bok som jag insett är återkommande. Sedan ska jag hem till Alex.

Nu! Ska jag fortsätta plugga!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela