Thess Boberg

Har Ni Tänkt På Vad Mammor Är Bra?!

Publicerad 2012-01-11 22:00:04 i Allting&Ingeting,

Jag har haft det så jobbigt ikväll. Visserligen har jag kanske varit lite överkänslig. Men jag har haft det så jobbigt!

Det första (och det absolut värsta).
Igår kväll skulle jag synka mina listor till ipoden. (Det hade gått 30 dagar i offline mode och jag hade glömt att synka, så jag kunde inte lyssna på en enda låt) Men den lille saten hoppade ur spotify hela jäkla tiden, jag kunde synka typ en, max två låtar, sedan gick den ur spotify.
Jag blir GALEN!
Då slog det mig. Om jag tar bort spotify och laddar ner appen på nytt så kanske det funkar bättre.
Jag tog bort spotify.
In på app store. Sök på spotify. Download. Kräver ISO 4... FUCK!!!
I ren panik kopplar jag i ipoden till datorn, igen, startar upp itunes och hoppas till gud att det finns en update!
Du har den senaste updaten ISO 3...
FUCKING HELVETES JÄVLA SKIT!!
PANIK PANIK PANIK!!
Så sedan jag kom hem idag har jag försökt att få tag på ett sätt att få ISO 4 eller 5 till ipod touch 1 generation. Nog för att jag är ganska oteknisk, men det går ta mig fan inte att få tag på. Jag hittar bara för 2 och 3 generation. Jag har till och med blivit medlem på någon sida för folk som fixar "crack" till ipod och iphone. Jag har till och med försökt ladda ner en äldre app version av Spotify. Men nej! Jag är körd!
Jag hade skitsvårt att somna igår kväll för att jag var så arg på mig själv som var så otroligt dum och tog bort Spotify från ipoden. 
Hur ska jag lösa detta problem nu då?
Ja, antingen får jag säga upp mitt premium konto på spotify, tänker inte betala 100kr för att ha de på datorn.
Eller så får jag köpa en ny ipod för 1800, vilket jag troligen kommer att göra.
Jag kommer bli en fruktansvärt fattig student!

Det andra.
Jag är visserligen sent ute, MEN, jag tycker att CSN är dåliga på att skriva ut saker på deras startsida. 
Här om dagen var jag in på UL för att se vad ett busskort med studentrabatt skulle kosta. Det visade sig att CSN inte kunnat skicka ut medlemskorten och därför behöver man beställa ett intyg från dem för att kunna få rabatt.
Så igår ringde jag till CSN för att fixa ett intyg. De stängde 16.30 och jag ringde efter 17.
Så jag ringde idag på nio rasten. Då visade det sig att jag inte kunde få ett intyg för att jag inte skrivit in mig hos dem. 
Så när jag kom hem skulle jag skriva in att jag bara ville ha studiebidraget. Men då måste jag fylla i en del saker som jag inte kan fylla i nu, för jag vet inte vilka datum jag går, jag vet inte hur många veckor jag går i skolan, så jag kan inte fylla i att jag ska ha bidrag. (Det var därför jag inte hade fyllt i det tidigare) 
Eftersom att det här är helt nytt för mig så vill jag prata med någon på skolan så att jag vet exakt vad jag ska fylla i. Jag vill veta exakt vilka böcker jag måste fixa till på måndag. Jag vill veta hur mitt schema ska se ut. Jag vill veta vilken nation jag passar in i. Jag vill veta en massa saker. Allt detta kommer jag antagligen få reda på imorgon, men det betyder att jag inte kommer att kunna få ett intyg från CSN den här veckan, vilket betyder att jag inte kommer kunna fixa busskortet till på måndag.

Det tredje (som visserligen hör lite till det andra)
För att kunna fixa allt på CSN på snabbaste sätt kan man göra det via e-legitimation. Jag har inte känt att jag haft behovet att använda min e-legitimation, därför har jag inte aktiverat kortet för det. Nu hade jag önskat att jag aktiverat det, för när jag försökte göra det så visade det sig att Nordea har stängt den tjänsten för tillfället på grund av systemuppehåll. Hur faaaaaan kan man komma på att göra det en onsdag?!

Inom loppet av max två timmar gick allt emot mig!
Jag blev så jävla ledsen!
Men min mamma hon vet precis hur man gör för att trösta mig.
Hon vet exakt vad hon ska säga för att jag ska må lite bättre.
Fy satan vad hon är bra!

Nej, nu är det dags att sova. Imorgon blir det till att gå upp halv 6. För imorgon ska jag till skolan.

Natti! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela