Thess Boberg

Tentaplugg x2

Publicerad 2012-02-11 18:30:08 i Kära Dagbok,

Gårdagen spenderades i sängen med mina skolböcker.
Denna lördag har spenderats i sängen med skolböckerna.
Det är läroplanen och det är skollagen och det är förskolans historia och det är den mångkulturella förskolan. Och jag är långt ifrån färdig! Nu har jag läst och antecknat läroplanen, så det är färdigt till tenta nr 2. Och jag är snart färdig med två frågor på tenta nr 3 (hemtentan). Men vissa frågor känns lite luddiga, så det tar tid innan man verkligen förstår vad man ska skriva. Sedan ska man formulera svaret på ett bra sätt. Och det värsta är att två av frågorna kan jag inte svara på förns vi har varit på två föreläsningar. OCH jag har de två största frågorna kvar! KILL ME!!

Nu kommer jag ihåg varför jag sa att jag aldrig mer skulle plugga när jag tog studenten. Man är ALDRIG ledig! 
Nu har våra lärare lagt upp det lite dumt måste jag säga. Man brukar ju få en vecka som man kan sitta hemma och bara jobba med en hemtenta. Men vi har en annan tenta som vi ska jobba med undertiden som vi ska jobba med hemtentan, och vi har föreläsningar och seminarium alla veckor tills hemtentan ska lämnas in, vi har till och med seminarium samma dag som hemtentan ska vara färdig. Personligen tycker jag att det är ett väldigt dåligt upplägg med tanke på att vi har två stora frågor som är ganska luddiga.

Så, nu har jag fått gnäla lite över min tillvaro. Nu är det bara att fortsätta.

Hejdå underbara värld och hej igen ensamma tråkiga tillvaron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela