Thess Boberg

Mina Favorit Scener

Publicerad 2012-02-16 18:24:07 i Låt Filmen Rulla,

Igår kväll innan jag somnade kom jag på att jag ville göra ett inlägg med mina favorit scener. Det är scener som fått mig att gråta, scener som fått mig att rysa, scener som ger mig en "good feeling". Ja, ni fattar grejen. Scener som berört mig helt enkelt. Det kan också vara scener som är jävligt grymma!

Detta är min absoluta favorit scen alla kategorier. För mig är det här den bästa scenen som gjorts. Jag fullkomligt älskar den. Bara jag hör musiken blir jag tårögd och jag får rysningar i hela kroppen. Det är så otroligt romantiskt. Rose sitter säker i en livbåt, men hon hoppar tillbaka till det sjunkande skeppet för att vara med den hon älskar.



Detta är en av de bästa monologerna som gjorts! Självklart ska den tilldelas Shia så att man älskar honom ännu mer! Tyvärr hittade jag ingen bra kvalité, men huvudsaken är att ni hör vad han säger. 
Det mest romantiska talet ever!



Den här scenen ger mig rysningar i hela kroppen. Fy fan så jävla bra Mel Gibson gör den här rollen! Detta är en av mina absoluta favorit filmer. Jag kan kolla på den hur många gånger som helst utan att tröttna på den. 
Varsågod att njut av den här fantastiska scenen!



Den här scenen är så underbar. Kunde tyvärr inte få hela scenen, men det här får duga. Jag gillar den för att Jim gör något som inte många skulle göra. Han går upp till den som är påväg att ta självmord. Han handlar snabbt. Han ger en good feeling! Underbar scen.



Ännu en scen med Jim Carrey. Den här är så underbar. Jag menar, det är flera gånger som man skulle vilja göra en lyckodans, men hur ofta gör man det? Man kanske borde göra det lite oftare..



En annan favorit scen är från filmen American Psycho. Christian Bale är så klockren filmen igenom. Min favorit scen går dock inte att bädda in, så den får ni gå in själva och se. Om länken inte funkar får ni söka på American Psycho - Do you like Huey Lewis and the news?
http://www.youtube.com/watch?v=vzN3qO-qc8U&feature=fvwrel

Min lilla kärlek till John Bender måste ju också komma med. Detta är alltså från filmen The Breakfast Club och jag vet egentligen inte varför jag gillar den här scenen. Jag gillar monologen och jag älskar karaktären. Det går inte att bädda in det här klippet heller, så ni får gå in på youtube.
Här räcker det med att söka på No dad what about you. Eller John Bender.
http://www.youtube.com/watch?v=IN64ta25VBA&feature=related

Jag måste ju lägga upp några av mina favorit klipp från BBT. Självklart är det allas våran älskade Sheldon Cooper.

För att se hela batman slut scenen får ni gå in på youtube. Det går inte att bädda in dom.


Jag kommer säkert komma på fler scener som jag borde lagt upp, men då lägger jag upp dem senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela