Thess Boberg

JAG VILL HAAAAAAA!

Publicerad 2012-04-24 21:14:27 i Allting&Ingeting,

För ett tag sedan kom jag fram till att jag ville ha ett nytt kamerahus. Jag vill ha en Canon Eos 7d, men den är rätt så dyr (ca 15000:-) och jag har inte riktigt råd med det (eller ja, jag har pengarna, men inte för att unna mig en så dyr sak). Men bebisen till 7d är ju något billigare så nu är jag helt sjuk här hemma. Jag går verkligen och trånar efter det där kamerahuset. Jag har kollat runt på olika sidor och det finns ju vissa småskillnader. 7d är ju mer för proffs, men jag skulle faktiskt klara mig på bebisen 550d! Så nu VILL jag verkligen ha den! Problemet är att det kamerahuset kostar minst 5000. I och med att jag prioriterar ett framtida hem och en resa till Thailand så kan jag inte unna mig detta kamerahus, som jag kan gråta för att jag vill ha det så mycket!
Ni anar inte hur jobbigt jag har det. På ena axeln står det en liten djävul som säger "Du får ca 5000 i lön den här månaden. Ta de pengarna och köp det där kamerahuset, för det är du faaaan värd efter allt slit".
Ja, jo, visst det har du rätt i tänker velande jag.
Sedan kommer den där söta lilla ängeln på andra axeln och säger "Snälla söta rara Thess, i april har du bara jobbat ett pass och kommer bara få några futtiga hundralappar. Snart får du ingenting från Csn i och med att det blir sommarlov, och du vet ju faktiskt inte hur mycket du kommer att jobba i sommar. Du måste spara dina pengar. Du vet hur skönt det är att se sparkontot växa".
Ja, det har du ju rätt i.
Så nu står djävulen och ängeln på varsin axel och försöker övertala mig vad som är rätt. Och vad gör jag, jo jag sitter och rensar bort ananas som fastnat mellan tänderna... Jag var ju duktig på att lösa problem. SUCK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela