Thess Boberg

The Ghost Writer

Publicerad 2011-10-11 13:28:46 i Låt Filmen Rulla,

Nu har jag sett The Ghost Writer. Jag kan tänka mig att detta är en film baserad på en kriminalroman. Och personligen tycker jag nog att man inte skulle ha gjort en film av den. Filmen känns inte verklig för fem öre, man får verkligen en känsla av att det är en roman. Inte ett så bra betyg.

Ewan McGregor spelar en spökskrivare som ska hjälpa den brittiske premiärministern att avsluta sina memoarer. Men ju mer han gräver i historian desto större fara utsätter han sig själv för, tillslut är det hans eget liv som står på spel.

Som sagt, filmen känns som en roman som inte borde blivit en film. Inte trovärdig. Ingen film jag rekommenderar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela