Thess Boberg

Vem Ska Man Tro På?

Publicerad 2011-11-23 22:17:12 i Åsikter,

Idag har jag fixat de första julklapparna. Skönt att vara igång i god tid.

När jag kom hem slängde jag i mig lite käk, sedan tog jag kassen med paket, inslagningspapper, tejp, snöre, min väska och Titanic, och så gick jag till vardagsrummet och började en liten myskväll för mig själv.
Jag ordnade paketen samtidigt som jag tittade på min favorit film, sedan började jag virka på en ny beställning.

När jag hade sett scénen då kaptenen får en isvarning och han säger att det är ingen fara, de ska öka farten lite till, då började jag tänka. Han har alltså blivit övertalad att öka farten så att de kommer fram snabbare och därmed skapar stora rubriker i tidningarna. Ett litet misstag och detta leder till en katastrof med många döda!

Jag har sedan en lång tid haft väldigt svårt att lita på folk. Jag har alltid i tankarna att man kan inte lita på någon annan än sig själv. Men det känns som att man kan inte leva efter det tänkandet, man måste kunna lita på några i alla fall. Detta skrämmer mig så otroligt mycket. Jag har vissa som jag känner att jag kan lita på, men jag vet att om en av dessa personer gör ett litet misstag, ett litet felsteg, så kan hela livet vändas upp och ner.
Jag försöker att inte tänka på det, men ibland (mycket sällan) ploppar det upp i huvudet att jag kan bli sviken av en vän, en familjemedlem, och vad gör jag då?! Läskigt!

Tänk i Pocahontas.
Tänk om Nakoma inte hade gått bakom ryggen på Pocahontas. Tänk om hon hade låtit bli att gå till Kocoum och berätta om Pocahontas och John Smith. Då hade inte Kocoum blivit skjuten och John Smith hade inte blivit till fånga tagen av indianerna, och då hade han inte blivit skjuten och hemskickat till London, och då kunde han och Pocahontas fått vara lyckligt kära. 
Allt detta på grund av en vän som sviker. 
Läskigt!

Jag tycker faktiskt att det är läskigt att lita på folk, men jag känner att jag kan ju inte heller låta bli. Jag vill ju kunna lita på folk. Ibland kan faktiskt till och med jag vara ganska naiv och tro att alla menar väl och att ingen egentligen vill ljuga. Men efter ett tag kommer jag ju på mig själv att om man mördar någon och menar att det var Guds vilja, då är man faktiskt en lögnare och då menar man inte väl.

Nu låter jag jättenegativ, men det är bara jag som tänker högt och skriver ner det i bloggen. 

Nej, nu ska jag lyssna på Soft Kitty och virka lite till.

Ha de! Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela