Thess Boberg

Måndag

Publicerad 2011-05-30 18:34:14 i Kära Dagbok,

Nu har jag jobbat min första dag på Skolstaförskola. Jag måste säga att jag saknar Gröngarn. Det beror säkert på att jag är ovan med att jobba på Skolsta, men det känns tungt att tacka nej till jobb på Gröngarn. De ville att jag skulle jobba där idag och på onsdag. Men jag ska jobba på skolsta. Men det är bara att bita ihop. Det är ju pengar ialla fall.


I lördags åkte jag hem till hjärtat. Jag hade smittat honom, så han hade feber och mådde jättedåligt. Så då åkte jag dit och tog hand om honom. Visserligen var jag inte frisk själv, hade världens huvudvärk, snorig näsa och hosta, men jag var nog piggare än vad han var ialla fall.
Nu har Alex börjat sin semesterperiod, så han är ledig måndagar och fredagar fram till någon gång i augusti. Gissa om det var jobbigt att det var JAG som var tvungen att gå till jobbet medans han fick sova vidare. Antar att det kommer bli så några gånger i sommar. Mysko.


Nu är jag riktigt seg. Jag har väldigt svårt att sova på nätterna nu när jag hostar och blir täppt i näsan, så jag blir ju extra trött när jag kommer hem från jobbet. Funderar på att gå ut en liten sväng och ta lite foton, det jävliga är ju att det blåser, men jag får lösa det på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela