Thess Boberg

Det Här Gillar Jag...

Publicerad 2011-05-25 21:40:47 i Kära Dagbok,

...här sitter jag med en fjärde dels vattenmelon och lyssnar på musik. Det är väldigt mydigt ska jag säga.


Ack så länge sedan det var sedan jag bloggade sist.


Förra veckan jobbade jag och helgen spenderade jag med min älskling här i Grillby.
Och vet ni vad som hände i måndags?!
Jag tog en ipren på morgonen, jag hade känt mig skit hängig på söndagen men då tog jag också en ipren. Sedan började jag bädda rent i sängen och dammsuga hela huset. Vad händer då? Jo, sängkläderna ligger i tvättmaskinen och rullar runt, medans kuddarna och täcket ligger och gosar helt nakna på sängen. Jag går och dammsuger och gå i min egen lilla värld och glömmer att stänga dörren till Alex rum. Så när jag kommer tillbaka till övervåningen och går in på rummet, vad känner jag för lukt då? Jo, kattpiss. Happ, så det var bara att slita ur bäddmadrassen ur fodralet och tvätta det.
Så, när jag hade dammsugit, tvättat och tumlat, och hängt ut det nytvättade fodralet så sätter jag mig ner. Det är cirkus 20 grader inne och jag hackar tänder. Jag fryser så jäkla mycket. Det visade sig att jag hade 40 graders feber. Woohoo!
Igår hade jag 39 graders feber! Woohoo! Jag fick inte gå till jobbet, i och för sig hade jag inte orkat det heller eftersom att jag låg i sängen hela dagen, men jag ville ju jobba!


Nu är febern borta i alla fall. MEN! Gissa om det svider i halsen. Näsan är ganska rinig den också. Inte bra. Får nog stanna hemma från jobbet veckan ut. Vill ju inte smitta ner barnen, även fast jag är ganska säker på att det är en av dem som har smittat mig, han hostade mig rakt i ansiktet, det är inte okej. Men, men, det är sådant man får stå ut med när man jobbar på dagis.


Nej, nu ska jag återgå till min melon!


Ha de! Ha de!
Puss&Kram! Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela