Thess Boberg

Update

Publicerad 2011-03-18 17:47:50 i Kära Dagbok,

Hejsan hoppsan!
Nu var det ett tag sen jag bloggade. Så här kommer en liten update över vad jag gjort nu i veckan.
I måndags var jag hemma och gjorde inte så mycket. Jag fixade mat tills mamma kom hem, så fick hon öppna paket. Sen åkte jag hem till Alex på kvällen.
I tisdags var jag till UMO, och det visade sig att jag hade varit förkyld när jag var där för ett år sedan, så det är nog den här tiden på året som jag brukar vara lite småsnuvig. Sedan var jag till komvux och träffade en studievägledare. Jag har behörighet för att söka till socionomutbildningen i Uppsala, men det kan vara så att mina betyg inte räcker till. Så det känns ju lite surt. Det spelade ingen roll att jag slet som ett djur för att få bra betyg, det räcker inte till. Så jag hade fullt ös i mitt huvud i tisdags och jag var verkligen inte på humör. Som tur är har jag min fina fästman som tar hand om mig när jag störtbölar och så försöker han få mig att tänka positivt.
I onsdags hade jag möte nere på arbetsförnedringen, och för en gångs skull gick mötet ganska snabbt. Jag berättade allt jag hade gjort och sen hade inte att så mycket att tillägga, han tyckte att jag hade varit så duktig helt enkelt. Efter det tog jag och Julia en promenad runt på stan. Vi köpte med oss lite lunch och så gick vi till Drömparken och käkade. Mysigt. Sen på kvällen var jag och Alex ute och gick med Maleya medans Sandra fixade lite tårtbak.
Igår tog jag och Julia en promenad igen. På kvällen åkte vi hem till Sandra och firade henne.
Idag har jag åkt hem till Grillby, tränat och lämnat in anmälan till socionomprogrammet och beteendevetenskapprogrammet i Uppsala. Så får vi se om jag kommer in på någon av dem. Nu håller jag på med maten. Sen kommer Alex hit.

Ja, det var det jag hade att säga just nu.
Får se om jag gör ett inlägg senare.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela