Thess Boberg

I Love Music

Publicerad 2011-07-04 22:14:32 i Music Mitt Strå,

Satan i gatan. Nu fastnade jag i musikens värld, som vanligt det vill säga. Jag har suttit inne på Spotify sedan 6-tiden. Klockan är 10 nu.
Vad har jag gjort egentligen?

Jo, jag har rensat min "Godingar" lista, som nu mera heter "För Mycket Av Det Goda". Ni kanske förstår varför. Det är 371 låtar och då har jag ändå rensat ur väldigt, väldigt mycket.

Sedan råkade jag ta bort min "Skönt" lista, vilket i och för sig var väldigt bra, för jag behövde rensa den också. Så nu innehåller listan "Lugna Sköna Stunder" 51 låtar. Får se hur länge jag lyckas hålla den här listan under 300 låtar.

Det har även tillkommit en lista som jag döpte till "So Damn Happy". Den innehåller låtar som jag blir glad av och som jag blir jävligt pepp av när jag redan är på bra humör. 52 härliga låtar.

Har ännu en ny lista, "Going Somewhere?". En, enligt mig, perfekt lista när man sitter på bussen, tåget eller i bilen, ja när man ska åka någonstans helt enkelt. Den innehåller 90 låtar, listan börjar lugnt med Kings of Leons Milk och Pyro, sedan slutar den med Bullet for My Valetines Tears Don't Fall. Det är alltså låtar som passar perfekt om jag skulle köra bil. Jag börjar lugnt och sedan är det gasen i botten!


JAG ÄLSKAR MUSIK!!
Men, jag måste säga att det är lite jobbigt att hela tiden fastna i musik. Jag kan ju bara sitta och stirra in i skärmen och bara lyssna på musik i flera timmar. Jag hamnar i en helt annan värld. Musik är som en drog för mig, jag blir så galet jävla beroende och sedan har jag svårt att sluta lyssna.

Men nu ska jag faktiskt försöka ta mig ut till badrummet och borsta gaddarna, sedan ska jag kolla på film. Får se om jag lyckas med detta.


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela