Thess Boberg

Update Från Sängen

Publicerad 2011-12-12 15:25:26 i Kära Dagbok,

Hej hej. 
I torsdags ringde jag till husläkaren för att jag hade så jäkla ont i halsen och Alex hade sett vita prickar. Men då tyckte hon att jag skulle ringa igen dagen efter, för det skulle antagligen inte visa något om de tog ett halsprov.
I fredags morse kunde jag knappt prata för att det var så svullet i halsen. Jag fick komma till husläkaren vid 3 och de behövde inte ens ta ett halsprov. Sköterskan som skulle ta provet på mig kände min hals och gav kommentaren "Men lilla gumman, dina lymfkörtlar är jättesvullna" Sedan hämtade hon en doktor som lös i halsen och sa att det behövdes inga prover. "Du ska ha penicilin på en gång!". Så då åkte jag och mamma ner till apoteket och hämtade ut penicilin.
Så sedan dess har jag varit sängliggande. Febern går upp och ner. Det gör skitont när jag sväljer, vilket gör att det blir svårare att äta, vilket leder till att jag blir illamående så fort jag känner matlukt, vilket gör det ännu svårare att äta mat och tabletter. Men, peppar peppar, jag har bara kräkits en gång. Men nu väger jag 53,5 kg, vilket är väldigt illa, tycker jag!

Förhoppningsvis ska jag väl må bättre imorgon, om inte så måste jag höra av mig till farbror doktorn igen. 
Jisses, jag borde ju få ett eget rum snart hos husläkaren, med tanke på hur ofta jag är där.

Ha de! Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela