Thess Boberg

Mitt Högra Ben Är Längre Än Det Vänstra

Publicerad 2011-12-06 20:29:01 i Allting&Ingeting,

Japp. Mitt högra ben är 1-2 cm längre än det andra, vilket ger belastning på musklerna i ryggen, därav att jag blir trött i ryggen, alltså musklerna i ryggen. Jag har inte tänkt på det förut, men när jag gick till bussen kände jag att jag trampar hårdare med högra foten och min skinka dallrar mer på den sidan också. 
Så nu får jag höra av mig till en sjukgymnast. Sedan ska jag fixa ett ilägg till mina skor. Sedan blir det att ligga i hårdträning för resten av livet. Jupp, that's my life. Jag får inte ligga på latsidan för en liten förkylning om jag vill kunna gå utan att ha ont i ryggen när jag är 40 år.
Så just nu känner jag mig lite pissed off! Varför ska min kropp vara helt fucked up för?! Varför kunde inte jag få normala problem som alla andra?!
Jo, för att även fast jag mår skit så ger jag inte upp. Jag har aldrig haft en enda självmordstanke eftersom att jag alltid har fått höra att de som tar livet av sig är fega, och jag är inte feg. Dessutom är jag en Bobergare, jag är envis som satan och jag vill vara bättre än bäst på allt. 

Ja, så nu ska jag gråta en liten stund och tycka synd om mig själv för att jag kanske ska behöva träna hos en sjukgymnast resten av livet. Sedan ska jag bita i det sura äpplet och ta tag i mitt liv.

Ha de! Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela