Thess Boberg

Hårda Ord Om Musik

Publicerad 2011-08-03 15:26:07 i Åsikter,

Idag har jag legat ute i solen och lyssnat på min underbara lista. Det är ju väldigt mycket R&B och det fick mig att fundera. Hur kan man kalla dagens musik Hip Hop OCH R&B? Vart faaaaan är R&B i allt det här "Yo Yo, Motherfuckers, vi sjunger om sex och pengar och vi tror vi är coolast i världen för att vi har tjejer med stora bröst, vi har stora smycken och diamanter i munnen" Sorry, men jag tycker att det är en så gigantisk jävla fel marknadsföring!
R&B för mig är Etta James, Aretha Franklin, Ben E King, The Supremes och många andra gamla fantastiska negrer. Men man skulle ju aldrig kunna slänga in HIP HOP i deras underbara musik, då är det ju inte musik längre, då är det ju något helt annat, inte musik ialla fall.


Det är ju inte många som kommer veta vilka fan 50-cent eller Beyonce var 50 år efter deras död. Marilyn Monroe dog för 49 år sedan, hon är fortfarande stor, vem har inte hört I Wanna Be Loved By You eller Diamonds Are A Girl's Best Friend?

Det kanske låter hårt, men jag tycker att det är lite fel att kalla vissa för "framgångsrika" musiker. Mozart var en framgångsrik musiker. Han dog 1791 och hans musik spelas än idag runt om i hela världen. The Beatles var framgångsrika, de blir ju nästan bara större och större. De slutade göra musik 1970.
Så länge vissa "framgångsrika" musiker fortfarande gör musik så kommer de att vara "framgångsrika". Tio år efter att de slutat göra musik är den här såkallade framgångsrika musikern bortglömd.
Därför har jag svårt att fatta hur vissa kan anse vissa musikgenrer som musik. Musik för mig ska leva vidare, men dagens "musik" slår inte på samma sätt som den gjorde förr.


I KNOW! Jag är så otroligt kräsen när det gäller musik. Jag vet inte varför jag är det, det har bara blivit så. Jag avskyr verkligen hip hop, rap, techno, det är verkligen inte musik för mig och jag förstår inte hur man kan få kalla det för musik. Men det är vad jag tycker.

Hårda ord från fröken, that's who I am. Jag har en så stark åsikt, sedan får folk tycka vad de vill, men jag kan inte hålla med dem.

Ja, det jag ville säga med inlägget var att gammal musik är det bästa och jag att tycker det är fel att kalla vissa låtar för R&B (Rythm & Blues). De borde hitta på ett nytt namn, typ S&S, Sing & Shake, eller Slakta & Spy.

Tack för mig!
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela