Thess Boberg

Scream 4

Publicerad 2011-08-06 22:43:22 i Låt Filmen Rulla,

Jag passade på att kolla på Scream 4 i min ensamhet. Hade inga höga förväntningar med tanke på att jag tyckte att de gjorde ett bra avslut på trean, men ja, jag kan ju inte bara strunta i att kolla på fyran. Men ja, hur ska jag förklara detta på bästa sätt? Hade det inte varit en Scream film hade det nog varit en hyfsat bra skräckis ialla fall, men med tanke på att det var en Scream film så kände jag att den här filmen var ganska onödig.
Sidney kommer tillbaka till Woodsboro för att berätta om sin bok, men vad händer när Sidney är i Woodsboro, jo mr Ghostface dyker upp och vill döda henne och alla hennes vänner. Vem eller vilka är det som vill döda henne den här gången och kommer hon att överleva?
Ja, med tanke på att det är en Scream film så var det lätt att räkna ut mördaren. Medbrottslingen var inte så svår den heller. Det verkar som att jag har lärt mig reglerna från de första Scream filmerna.
Om man sett de andra filmerna så är det ju ett måste att se den fjärde, har man inte sett de andra så bör man nog göra det innan, de bygger ju på varandra trots allt. Helt klart sevärd, men om man sett de andra filmerna så är den ganska förutsägbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela