Thess Boberg

Cornelis

Publicerad 2011-08-19 22:20:35 i Låt Filmen Rulla,

Tror att jag har glömt att skriva om den här filmen. Kommer inte ihåg när jag såg den, men jag kom på nu när mamma och pappa fick titta på den att jag har ju inte skrivit om den.
Jag gillade den här filmen. Jag älskar musiken och dessutom så fick jag lära mig lite om Cornelis som jag faktsikt inte hade en aning om. Jag har ju bara lyssnat på musiken, så jag har inte haft en enda aning om att han faktiskt var ett svin.
Filmen handlar om Cornelis liv. Hur han blev tvingad som en liten pojke att lämna sin familj och flytta till Sverige. Hans musik. Hans svineri. Hans familj. En fakta film om Cornelis helt enkelt.
Som sagt, jag gillade den här, däremot kan jag tänka mig att de som inte gillar hans musik kommer att ha lite svårt för den här filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela