Thess Boberg

Dear John

Publicerad 2010-10-10 14:45:23 i Låt Filmen Rulla,

Innan jag somnade igår kollade jag på Dear John, och jisses vad jag grät. Tårarna seriöst sprutade. Den var så otroligt sorglig. Visserligen hade jag räknat med att den skulle vara sorglig, men utav en helt annan anledning.

För dig som har tänkt att du ska se Dear John, läs inte detta!!

John och Savannah blir kära efter 2 veckor. Sedan måste John rycka in i kriget och de måste vara ifrån varandra i ett år. Efter den 11 september 2001 bestämmer sig John för att stanna kvar i armén och då måste han stanna i ytterligare 2 år. Då hade jag räknat med att John skulle dö i kriget och att det skulle bli sorgligt utav den anledningen. Men så var inte fallet. John får ett brev från Savannah där hon berättar att hon har träffat en annan och ska gifta sig med honom. Gissa om jag böla!
Så för mig var det väldigt oväntat.

Men ja, om man gillar sorgliga, romantiska krigsfilmer, då ska man absolut se den här. Jag ska se den snart igen bara för att se om jag kan hålla tillbaka tårarna, men jag tror det kan bli svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela