Thess Boberg

Förra Veckan!

Publicerad 2010-03-29 11:04:12 i Kära Dagbok,

Vad hände förra veckan då?
Ja de vart en hel del plugg och virkande. Hade prov i svenska på tisdagen och våran lärare är helt störd i huvudet! Jag hade pluggat på svenskan i helgen, så jag tyckte att jag kunde hyfsat mycket om dom 6 svenska författarna. MEN sen på måndagen så sa hon att hon skulle skriva några titlar och en mening om vad de handlar om. Sen skulle vi para ihop författare + titel + handling. Det hade varit okej om vi visste titlar hon skulle ta, men vi hade ingen aning. Alla 6 författarna hade gjort säkert 40 titlar var, minst. Så vi skulle alltså lära oss 240 titlar och veta vad dom handlar om, på en dag! Så ja, de gick ju inte så bra att plugga på. Hur gick provet då? Inte så bra. Jag gissade på nästan allt. Så ja, man kan väl säga att våran svenska lärare VILL att vi ska få dåliga betyg och hon gör ALLT hon kan för att se till att vi får de! HATE HER!!!!

Ja, sen vart de som sagt en del virkande. För i lördags var det UF mässa på fyrishov i Uppsala. Vi sålde för typ 2000 så de va naajz, nu ska vi bara sälja resten av varorna, sen kan vi avveckla företaget =D LÄNGTAR!!

Just de! I fredags va vi hemma hos Julia och hade en liten taco och film kväll =) De va jag, Julia, Moa, Jessi och Jonas =) Sen kom jag hem vid 23 och då skulle jag sy på lappar på mössorna. Jag tänkte att det skulle ta en halv timme. Men det är så att vi har inte symaskin hemma, vi har en helvetes maskin. Så det tog typ 2 timmar. De bara krånglade hela tiden =( Så jag kom i säng vid 2 och sen gick jag upp vid 5 igen x| Sen va det mässa, sen började jag jobba på Joar kl 23 och kom inte i säng förns vid 5, så jag dygnade x| Men jag fick 170 kr i dricks så de va ändå ganska naajz =)

Ja, de va väl de jag orka berätta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela