Thess Boberg

Verklighetsbaserat Är Dom Bästa Böckerna!

Publicerad 2009-07-28 23:24:12 i Allting&Ingeting,

Just de.. igår kväll skulle jag ju läsa lite då.. de gick faktist bra.. men jag läste inte den boken som jag höll på med x| Alltså ännu en bok som jag gett upp! Jag kan inte läsa böcker som inte är verklighetsbaserade.. de funkar bara inte.. De är några få böcker som jag lyckats läsa som inte har någon sanning i sig.. men de e nog högst 5 st tror jag xp
Jag tycker om att läsa ibland.. men de är i så fall på kvällarna om jag inte har något annat att göra.. eller om jag är ute på sjön och ska sola ryggen.. annars har jag svårt att lägga ner tid på en bok.. Visst om jag blir tvingad till de så kan jag väl läsa på dagtid, men då är de verkligen akut! De skulle aldrig falla mig in att bara sitta en dag för att läsa.. aldrig i helvetet! Förlåt men jag har lite svårt att förstå folk som gör de.. man är ju inte social för fem öre.. ofta man hellre läser en bok än att träffa folk.. jag tycker inte att de finns någon bra ursäkt till att läsa på dagen.. vill man vara osocial så visst fine.. Men de är ju bara va jag tycker men jag vet att jag inte är ensam om de xp
Just de.. för att återgå till mitt läsande.. jag släppte som sagt den där boken som jag höll på med.. får se om jag orkar läsa klart den nån gång..
Nu började jag läsa 14 År Till Salu.. och jag är fast! De är självklart en verklighetsbaserad bok, annars skulle jag inte fastna i boken x) Usch så hemsk den är och de e ju därför jag inte kan släppa den! De här är en riktigt bra bok! Jag har redan läst nästan 70 sidor.. tror jag läste fram till strax före 2 inatt xp kunde verkligen inte släppa den!
LÄS DEN!

De mesta som är verklighetsbaserat de är sånt man bara måste läsa! De är fakta! De är verkligheten! Och jag är ju inte ensam om de, men verklighetsbaserade böcker är dom bästa böckerna =) så är de helt enkelt!
Jag menar, om man pratar böcker med nån.. inte för jag vet varför man ska prata böcker xp kul samtalsämne xp noooooot.. men de brukar ju va bokprat i skolan.. å sen om man har läst nån verklighetsbaserad bok så vill man gärna rekommendera den för folk.. men skit samma.. om man pratar om böcker med folk så har dom flesta verklighetsbaserade böcker som favorit böcker =)
Min är Bakom Stängda Dörrar.. det är en extremt bra bok! Har läst den 2 gånger tror jag xp
Det Ska Bli Ett Sant Nöje Att Döda Dig.. min andra favorit.. Av Magdalena Graaf..
Gömda.. En som dom flesta älskar..
Pojken Som Kallades Det.. också en favorit för dom flesta..

Så om man vill komma igång och läsa.. så läs inte nån jävla Camilla Läckberg, Jan Guillou.. läs verklighetsbaserad! De är faktist dom bästa, enligt mej och väldigt många andra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela