Thess Boberg

Borlänge!

Publicerad 2009-01-05 15:53:23 i Allting&Ingeting,

Den 26 december åkte jag och familjen upp till Borlänge och bodde i en stuga =)
De va mysigt.

27 dec.
Jag och mamma åkte och skulle shoppa lite på mellandagsrean i Kypolen, men först och främst var de inga roliga affärer, sen var de typ ingen rea, så de blev bara en t-shirt XD

Medans jag och mamma var i Kypolen, åkte pappa och Jimmy skidor i Romme.

Sen när jag och mamma tyckte att de blev tråkigt tänkte vi att vi skulle ta någon buss till Romme.
Så vi gick till hållplatsen. Det fanns inga tidtabeller, men de stog en kvinna där och läste, så mamma gick fram till henne. Ursäkta...
Inget svar.
Ursäkta....
Inget svar.
Så fråga mamma mej om hon hade några hörlurar i, men de hade hon inte. Så vi börja asgarva. Mamma stog ganska nära, men hon märkte inte ens. Men sen såg vi att hon hade hörapparat, så antagligen hade hon stängt av den XD

Sen kom bussen, så mamma frågade busschaffören om bussen skulle gå till Romme Alpin.
Nej, de gör den inte, ni får åka till Stationsgatan(?) och sen får ni byta till buss 601.
Okej, men då gör vi de sa mamma. Vad kostar det då?
Det blir en selma, svarade busschaffören.
Va? Ska han ha en semla tänkte jag.
Va? sa mamma.
Ja, en tjuga, hon är ju på den, svara busschaffören.
Sen peka han på mej och fråga om jag också skulle åka med, och de skulle jag ju.
Ja, då blir de en halv också.

Ja, sen när vi hade satt oss på bussen hade vi skit kul! XD
Mamma: Vilken gata skulle vi av på?
Jag: Jag vet inte.
Mamma: Vilken buss skulle vi på då?
Jag: Nej, jag vet inte.
Mamma: Men vilken buss e vi på då?
Jag: Nej jag vet inte.
Mamma: Tog inte du nån fakta?
Jag: Naaj XD

Ja, men sen kom vi inte till Romme i alla fall, för det gick ingen buss dit på helgerna XD så vi kom till centrum, men sen kom vi inte längre XD

28 dec.
Då åkte vi hem XD

Här kommer dom sena bilderna XD




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela