Thess Boberg

Hej Hej Anonym!

Publicerad 2009-02-26 18:23:44 i Allting&Ingeting,

Angående inlägget "Mischa Barton, Jag Förstår Dej"


Anonym skriver:
"Hon säger att hon mår bra och det vet man ju bäst själv..." lol! Du har aldrig träffat någon med ätstörningar eller hur...? Mmmm.... hon har säkert opererat ryggen också....


HejHej Anonym!
Jodå, har ett kusinbarn som haft ätstörningar. Dessutom hade jag ätstörningar när jag var 9 år.
En morgon när jag var 9 kunde se ut såhär:
Jag gick upp. Käkade frukost. Spydde. Klädde på mig. Spydde. Packade väskan. Gick omkring på nedervåningen och kände att jag behövde spy. Spydde. Gick till skolan.
Jag har inte så många minnen från den här tiden.
Jag har förträngt i princip allt.
Mamma kan berätta en massa grejer som hände under den här perioden och jag kommer inte ihåg ett skit av det.
Jag lovar, jag sa inte att jag mådde bra.

Jag skrev aldrig att hon hade opererat ryggen, men det var ett exempel jag tog, det var nämligen en period då jag rasade i vikt. Det jag menade med denna jämförelse var att Mischa vill att folk ska sluta oroa sig och det var det jag ville också, det var på det sättet jag förstog henne. Det är verkligen jättejobbigt att ha folk som tjatar om att man är för smal.

Dessutom säger Mischa att hon äter mer sunt, dessutom tränar hon och då går man oftast ner i vikt, det är inte så ovanligt  =)


Tack för kommentaren och jag hoppas att du förstår mej bättre nu
 =)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-26 18:28:01

Det var inte magsjukan du hade då...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela